Spletno nakupovanje postaja trend prihodnosti

, Trendi

Z razvojem tehnologije smo prispeli do točke, ko lahko nakupujemo kar iz domačega naslonjača. Na stari celini je danes vsak deset fizični izdelek kupljen v spletni trgovini, napovedi pa predvidevajo njegovo strmo rast. Pa poznamo navade spletnih kupcev? V prvi in največji raziskavi elektronskega nakupovanja se je DPD Grupa usmerila na trende nakupovanja v Evropi. Podatki temeljijo na 23.450 vprašanih osebah iz 21-ih različnih držav ter razkrivajo makro in mikro trende spletnega nakupovanja. Slovenija je v količini spletnih nakupov še vedno pod evropskim povprečjem, med izdelki, ki jih najpogosteje naročamo, pa je prav moda in modni izdelki.

Delež spletnih nakupov se od države do države precej razlikuje in je odvisen od izkušenosti spletnih nakupovalcev. Bolj kot so ti izkušeni, več spletnih nakupov opravijo. Redni spletni kupci so ključna ciljna skupina spletnih trgovcev, ker predstavljajo kar 85 % delež vseh letnih spletnih nakupov v Evropi. Več kot polovica spletnih kupcev se odloči za spletni nakup v tujini, kadar najdejo boljšo ponudbo, in do 50 % zato, ker želeno blago ni na voljo na lokalni ravni. V zadnjih letih je najbolj zrasel spletni modni trg. Na evropski ravni je namreč kar vsak peti modni nakup opravljen preko spleta. Prodajni potencial tudi manjše pohištvo in dodatki za dom ter knjige.

 

dpd-logo

 

Slovenija na področju spletnih nakupov še vedno pod povprečjem

Dežela na sončni strani Alp skriva še ogromno potenciala, kar se tiče spletnega nakupovanja. Delež spletnih nakupov v Sloveniji predstavlja 5,8 % vseh nakupov, kar je precej nižje od evropskega povprečja. Imamo 72 % pokritost z internetno povezavo, vendar delež rednih spletnih kupcev ni višji od 36 % in prav tu se skriva velik priložnost, da uporabnike spleta pretvorimo v kupce.

Za spletne nakupe prebivalec Podalpja mesečno nameni približno polovico zneska, ki ga zapravijo Evropejci. Število kategorij pa se pričakovano iz leta v leto povečuje. Modni dodatki, čevlji in kozmetika so artikli, ki jih Slovenci najpogosteje naročamo preko spleta. In čeprav smo po številu spletnih nakupov pod evropskim povprečjem, prednjačimo pred Evropo v spletnih nakupih za prosti čas, šport in avtomobilsko opremo.

 

Spletni nakupi ne poznajo meja

Praviloma velja, da če česa ne najdemo na spletu, tistega sploh ni. Če torej nečesa ni v Sloveniji, je modro pokukati še čez mejo. Tako je logično, da je 78 % vseh spletnih kupcev že vsaj enkrat spletno nakupovalo izven naših meja. Glavni razlogi se skrivajo v privlačnosti boljše ponudbe, dobavljivosti specifičnih artiklov, kar pa ne pomeni, da z domačo ponudbo nismo zadovoljni. Pričakovano največ spletno kupujemo v Evropi, in sicer v Veliki Britaniji in Nemčiji, sledi jim Kitajska. Glede na nakupovalne navade, smo kar v 85 % lojalni spletni eni trgovini, vendar tudi hitro zamenjamo stran na kateri običajno nakupujemo.

Kako prikladno, da spletna košarica ni nikoli premajhna ali pretežka. Da jo napolnimo pa Slovenci največkrat uporabljamo prenosne računalnike (70 %), sledi jim uporaba pametnih telefonov. 17 % spletnih kupcev namreč uporablja aplikacije, 45 brkljalnik, oboje pa 38 %. To nam pove, da je prilagodljivost spletne trgovine nujna za dobro izkušnjo. Pomembni kriteriji nakupa so tudi hitra dostava, prilagodljivost kraja in časa prevzema paketa ter spremljanje paketne poti. zato je pomemben tudi izbor podjetja, ki za spletno trgovino dostavlja pakete.

 

Spletni nakup je lahko čustveni vrtiljak

Spletni kupci doživljajo čustvene vzpone in padce v spletnem nakupovalnem procesu zaradi izkušnje s spletno trgovino, plačilnim sistemom, dobavo in možnostjo vračanja. Tega se zavedamo tudi v DPD Slovenija. Da bi paketno kar najbolj prilagodili življenjskemu stilu uporabnikov, že nekaj časa svoje stranke obveščamo o dostavi paketa preko SM ali/in elektronskega sporočila. Podjetje DPD svojim strankam nudi tudi t. i. storitev Predict, ki nam omogoča dostavo paketne pošiljke v eni uri. Kar 68 % anketiranih je namreč povedalo, da bi se za nakup preko spletne trgovine raje odločili, če bi jim ta nudila možnost dostave v roku ene ure.

Vzpostavili smo tudi FPM (Fallow My Parcel) portal, ki prejemniku nudi možnost, da pogoje dostave prilagodi svojim željam. Z le nekaj kliki lahko spremeni željeni kraj dostave – v službo, k sorodniku, sosedu ali pa ga prevzame na bližnji Pickup točki. Teh je samo v Sloveniji trenutno nekaj več kot 470 (od tega 312 Petrolovih bencinskih servisov), naš cilj pa je 95 % evropskemu prebivalstvu zmanjšati oddaljenost od prve prevzemne točke na 15 minut. S pomočjo storitve Predict smo poskrbeli, da prejemnik nikoli ne čaka paketa ali pozabi nanj, saj ga zjutraj na dan dostave obvestimo o času prihoda paketa. Paket pa dostavimo v kar 230-ih držav sveta.

Dodaj odgovor